dileklerimle başlayayım.
Fuarlar , özellikle ana amaçları itibari ile, Ürün ve hizmet sunanlar ile bunlara talep gösterenleri aynı
ortamda toplaması, yenilikleri göstermesi, pazara ivme katması ,ve sinerji oluşturma açısından çok
faydalıdır.
Bunun yanında Fuar sektörünün arka planın hizmet veren , bir çok firmada Fuar sektörünün
devamlılığından kazanç sağlıyor olmasıda çok kıymetlidir.
Buraya kada Fuar sektörülerinin ana amaçlarının ve faydalarını belirttik, özellikle 20-30 sene öncesindeki
Dünyada fuarlar , Dünyanın talep yoğun , arz az olan durumunda, herkesin ciddi kazançlar elde
edebilmesi ,rekabetin azlığı ile , tüm katılımcı ve ziyaretçilere inanılmaz faydalar sağlamıştır.
Bunu inkar edilmesi mümkün değil.
Ancak değişen Dünya ekonomisi, yüksek arz, düşük talep ve yüksek rekabete dönünce, her ürünü
herkesten rahat tedarik edebilme , kazançları ciddi düşürmüş , insanları zor durumlara düşürmüştür.
Fuarlarsa yeni müşteri bulmak için katılan ve yüksek ücret ödeyen KOBİ'ler ise, sone 4-5 senedir maalesef
, fuar masraflarını bile çıkaramaz iken , sırf PAZARLAMA ve MARKA bilinirlilik adına bu masraflara
katlanmakta, pazarı ayakta tutma bilinci ile hareket etmektedir.
Burada maalesef gerçek anlamda tek kazanan FUAR düzenleyen organizasyonlardır, Fuar standı yapan
firmaları ve hizmet edenleri katmıyorum, çünkü onlar hem hizmet hem ticari esneklikle katılımcı
firmaların her zaman yanında olmuştur ve olacaktır.
Dijital baskı pazarı özelinde, Ülkemizdeki iki fuarı'da bilen ve seven birisi olarak, Bu ülkenin ancak 1
fuarı artık kaldırabileceği kesindir. Bu ülke'de 3 ay arayla iki fuar , ülkenin en büyük sektörlerinden
Tekstil'de bile olumsuz sonuçlar doğurur. Bu sebeple yakın gelecekte maalesef daha sık göreceğiz ki,
katılımcılar online fuarlara, veya yerinde tanıtımlara FUAR'lardan daha fazla zaman ve katılım
sağlayacaklar.
Fuarlar önemsiz değillerdir, ancak bugünkü maliyetleri ve firmaların kazanç çizelgeleri ile kaldırılabilir bir
pazarlama aracı olmaktan uzaklaşmıştır.
Yakın gelecekte ONLINE Fuarlar veya firmaların kendi müşterilerinin ayağına kadar giderek,kendi
tanıtımlarını yapmalarını daha sık göreceğiz.
Bu fiyatlarından vazgeçmeyen FUAR organizasyonlarıda günden güne eriyecektir.
Umarım daha makul FUAR organizasyon ücretleri oluşur..
Fuarlar Faydalı mıdır ? Ticari açıdan ..
Reviewed by Safak Aydogan
on
Aralık 02, 2021
Rating:
