Fuarlar Faydalı mıdır ? Ticari açıdan ..







Sözlerime bu hafta başlayacak FESPA Eurasia fuarında katılımcılara ve ziyaretçilere güzel geçmesi 

dileklerimle başlayayım.

Fuarlar , özellikle ana amaçları itibari ile, Ürün ve hizmet sunanlar ile bunlara talep gösterenleri aynı 

ortamda toplaması, yenilikleri göstermesi, pazara ivme katması ,ve sinerji oluşturma açısından çok 

faydalıdır.

Bunun yanında Fuar sektörünün arka planın hizmet veren , bir çok firmada Fuar sektörünün 

devamlılığından  kazanç sağlıyor olmasıda çok kıymetlidir.

Buraya kada Fuar sektörülerinin ana amaçlarının ve faydalarını belirttik, özellikle 20-30 sene öncesindeki 

Dünyada fuarlar , Dünyanın talep yoğun , arz az olan  durumunda, herkesin ciddi kazançlar elde 

edebilmesi ,rekabetin azlığı ile , tüm katılımcı ve ziyaretçilere inanılmaz faydalar sağlamıştır.

Bunu inkar edilmesi mümkün değil.

Ancak değişen Dünya ekonomisi, yüksek arz, düşük talep ve yüksek rekabete dönünce, her ürünü 

herkesten rahat tedarik edebilme , kazançları ciddi düşürmüş , insanları zor durumlara düşürmüştür.

Fuarlarsa yeni müşteri bulmak için katılan ve yüksek ücret ödeyen KOBİ'ler ise, sone 4-5 senedir maalesef 

, fuar masraflarını bile çıkaramaz iken , sırf PAZARLAMA ve MARKA bilinirlilik adına bu masraflara 

katlanmakta, pazarı ayakta tutma bilinci ile hareket etmektedir.

Burada maalesef gerçek anlamda tek kazanan FUAR düzenleyen organizasyonlardır, Fuar standı yapan 

firmaları ve hizmet edenleri katmıyorum, çünkü onlar hem hizmet hem ticari esneklikle katılımcı 

firmaların her zaman yanında olmuştur ve olacaktır.

Dijital baskı pazarı özelinde, Ülkemizdeki iki fuarı'da bilen ve seven birisi olarak, Bu ülkenin ancak 1 

fuarı artık kaldırabileceği kesindir. Bu ülke'de 3 ay arayla iki fuar , ülkenin en büyük sektörlerinden 

Tekstil'de bile olumsuz sonuçlar doğurur. Bu sebeple yakın gelecekte maalesef daha sık göreceğiz ki, 

katılımcılar online fuarlara, veya yerinde tanıtımlara FUAR'lardan daha fazla zaman ve katılım 

sağlayacaklar.

Fuarlar önemsiz değillerdir, ancak bugünkü maliyetleri ve firmaların kazanç çizelgeleri ile kaldırılabilir bir 

pazarlama aracı olmaktan uzaklaşmıştır.

Yakın gelecekte ONLINE Fuarlar veya firmaların kendi müşterilerinin ayağına kadar giderek,kendi 

tanıtımlarını yapmalarını daha sık göreceğiz.

Bu fiyatlarından vazgeçmeyen FUAR organizasyonlarıda günden güne eriyecektir.

Umarım daha makul FUAR organizasyon ücretleri oluşur..





Fuarlar Faydalı mıdır ? Ticari açıdan .. Fuarlar Faydalı mıdır ? Ticari açıdan .. Reviewed by Safak Aydogan on Aralık 02, 2021 Rating: 5
Blogger tarafından desteklenmektedir.