Fuar Katılımcılarının Bakış Açıları |
Fuarlar, katılımcılar açısından aynı anda binlerce potansiyel müşteri ile buluşma. Iş olanakları bulma
ve piyasayı takip etme yanında, pazarlama aracı olarak önemli bir yer tutmaktadırlar.
Bizim ülkemizde Fuarlar, özellikle baskı sektöründe potansiyel müşteriler bulma ve ekipman ve
makine satmada son 15 senede azalan bir ivme ile devam etmektedir.
Bu sözlerim Fuarların öneminin direkt satış anlamında azaldığını göstersede , potansiyel müşteri, iş
olanakları ve piyasa nabzını tutmak amacı ile halen çok değerlidir.
Bunun yanında Fuar katılımcılarının , özellikle düşen ekonomik göstergeler çerçevesinde , birçok
katılımcı , yatırdıkları fuar harcamalarının geri dönüşümlerinin 6 ay -1 yıl bazende hiçbir zaman
alamadıklarını , bunun yerine fuara katılmayıp , ciddi indirimler yaparak kendi firmaları
showroomlarında Fuarla aynı zamanda , ziyarete gelen müşterileri ağırlamaktadırlar.
Bu Trend hem ülkemizde hemde Batı Avrupa'da hızla artmaktadır, Örneğin, Son Fespa fuarında ,
Mutoh firması fuar yakınında aynı zamanda bir otelde yaptığı tanıtımlar güzel bir örnektir.
Sektör duayen ve liderleri genellikle , eskiden gelen alışkanlık , ve bilgelikleri ile enseyi karartmanın
kimseye faydası olmadığını düşünseler de , herkesin matematiği ve değişen dünya ve gerçeklere
adapte olma hızı farklıdır. 20 sene önce yapılan bir pazarlama etkinliği bugün artık anlam ifade
etmeyebiliyor.
Veya 20 sene önce olmayan bir Pazarlama etkinliği bugün inanılmaz etkili olabiliyor.
Bu hafta gerçekleşecek Sign Istanbul 2019 fuarı , hem Açıkhava Reklam ve dijital baskı sektörünü
hem de Promosyon sektörü için değerli bir fuar'dır , ancak Katılımcı beklentileri, durağana yakın
pazarımıza bir ivme katmasıdır.
Ben bu beklentinin çok yüksek olduğunu , Fuarların artık değerlerinin en az 1 yılda geri döneceğini
düşenenlerdenim.
Bu sebeple bu gerçek ışığında Sign Istanbul 2019 fuarına katılan , değer katan ve bu ciddi maddi
yükü üstlenip Sektöre değer katmaya çalışan tüm firmalara teşekkür ederim.
Sign Istanbul fuarı yaklaşırken Sektörün Fuarlara bakışları...
Reviewed by Safak Aydogan
on
Eylül 17, 2019
Rating: