Ticaretimizde en çok parayı bizi bilen, güvenen
eski müşterilerimizden yaratılan devamlı ticaret
sayesinde kazanmaktayız.
Ancak Eski müşterilerle kurulan ticareti devam
ettirmek ne kadar kolay gözükse'de birçok hassas
noktaya sahiptir, müşteri herzaman ayrıcalık ister, ilgi ister, fiyat değişimlerinde en iyi fiyatı ister,
bonuslar ister.... Rakiplerden birisi bu eski müşterinize sizin yapmadıklarınızı sunarsa Bu değerli eski
müşteri yavaş yavaş elinizden kayar.
Rakibiniz yeni müşteri kazanmış olur, sizde eskisinden olmuş olursunuz.
Dijital baskı makinesi ve malzemeleri sattığım yıllarda bu anllattığım doğrultuda birçok olay
olmuştur ve halen olmaktadır.
Müşteri odaklılık , müşterinin kral olması , müşterinin Patronumuz olduğu gerçekleri yanında Eski
Müşteriler farklıdır.
Yeni müşteri kazanmak ise , bu denge için çok önemlidir. Örneğin, Sadece Coca-Cola çalışan bir
firma her zaman risk altındadır.,Ancak Pepsi-Cola'da çalışabilse , rekabet gücü artacaktır.
Eski müşteriyi maksimum elde tutmak, yeni müşterileri devamlı katmak önemlidir.
eski müşterilerimizden yaratılan devamlı ticaret
sayesinde kazanmaktayız.
Ancak Eski müşterilerle kurulan ticareti devam
ettirmek ne kadar kolay gözükse'de birçok hassas
noktaya sahiptir, müşteri herzaman ayrıcalık ister, ilgi ister, fiyat değişimlerinde en iyi fiyatı ister,
bonuslar ister.... Rakiplerden birisi bu eski müşterinize sizin yapmadıklarınızı sunarsa Bu değerli eski
müşteri yavaş yavaş elinizden kayar.
Rakibiniz yeni müşteri kazanmış olur, sizde eskisinden olmuş olursunuz.
Dijital baskı makinesi ve malzemeleri sattığım yıllarda bu anllattığım doğrultuda birçok olay
olmuştur ve halen olmaktadır.
Müşteri odaklılık , müşterinin kral olması , müşterinin Patronumuz olduğu gerçekleri yanında Eski
Müşteriler farklıdır.
Yeni müşteri kazanmak ise , bu denge için çok önemlidir. Örneğin, Sadece Coca-Cola çalışan bir
firma her zaman risk altındadır.,Ancak Pepsi-Cola'da çalışabilse , rekabet gücü artacaktır.
Eski müşteriyi maksimum elde tutmak, yeni müşterileri devamlı katmak önemlidir.
Eski müşteriler ve Yeni Müşteri kazanmanın önemi...
Reviewed by Safak Aydogan
on
Mayıs 15, 2017
Rating: