Dijital Çağ'da Dijital Baskı hakkında eğitimler neden yok ? Bilerek mi yapılmıyor ....

 

Şafak Aydoğan/Color By Chaf Kanalıma Ücretsiz Abone Olun ► https://t.ly/DKBN


Dijital baskı sektörü hakkında bu kadar yıldır çalışan biri olarak, ülkemde dijital baskı özellikle inkjet 

dijital hakkında eğitimlerin olmamasının sebeplerini araştırdım.

Karşıma aşağıdaki sebepler ortaya çıktı:


  • EKONOMİK SEBEPLER:  Dijital baskı hakkında alınması ve öğrenilmesi gereken bir çok konu var, ama hem kazançların düşük olması hemde ekonominin durumunda kimse eğitime para vermek istemiyor, herşeyi bedava almak istiyorlar...Bazı bilgiler ve eğitimler ve detaylar maalesef bedava olamayacağı açıktır. 
  • EĞİTİM VERENLERİN KAPRİSLERi: Dijital baskı konusunda hem teorik hemde pratik alanda bilgili olanların sayısı ülkemizde sınırlı, bu kişilerde yüksek kaprislerinden dolayı bilginin değerinden fazla ücretle öğretmek istiyorlar.
  • İTHALATÇILARIN BİLGİ SAKLAMA İSTEĞİ: Eski bir ithalatçı olarak, bende yaşadımki, teorik bilgi ile sahadaki beklenti hiçbir zaman örtüşmüyor, eğer bunun farkına varamazsa müşteri, ithalatçı için sıkıntı doğuyor, bu sebeple ithalatçılar gerçeklerin ve limitlerin eğitimle verilmesine sıcak bakmıyor, kendileri bilgiyi manipüle edebiliyorlar.
  • HERŞEYİ BEN DAHA İYİ BİLİYORUM DİYENLER: Ülkemizde klasik olan bir şey fikir sahibi olmadan herşeyi bilenler, bunlar daha çok alaylı yani sahada bilgiye ulaşmış pratik bilgileri mevcut ama sınırlı bilgilerinin herşeyi bildiğini düşünen , Problemlerle karşılaştıklarında ya problemi zor yoldan çözen veya probleme yok gözü ile bakanlardır. Eğitime bana ne öğretecek ki, Gelsin ona ben öğreteyim derler.
  • OKUMAYI SEVMEYENLER: Ülkemizde okumak pek sevilmez, onun yerine Seyretmek daha cazip geliyor, bu sebeple YOUTUBE,FACEBOOK, LINKEDIN ve INSTAGRAM görmek insanlar için inanmak ile eş zamanlı, eğitimde yazılı olan bilgilerden dolayı istemiyorlar.
İşte bu yukardaki sıkıntılardan dolayı, Eğitim Dijital baskı hep geride kalmıştır.

Bence'de Üniversite mezunu işsizler ile  Alaylı  olup bilgisizler ordusu olan bir ülkeyiz. 

Doğrusu Teorik eğitim alırken aynı zamanda çalışmalı ve alaylı olmalı, Pratik ile teori birleştirenlerin 

olduğu bir ülke olabilmektir. Buna örnek olarak Japonya,Çin ve İsrail gibi ülkeleri verebiliriz.


Ancak 12 senedir yazdığım Bloglarıma ek olarak, bu seneden itibaren YOUTUBE KANALIM ve 

ONLINE EĞİTİM KANALIM ile bundan sonra tüm inkjet dijital baskı sektörülerine(sadece 

Açık hava reklam, tekstil değil, hepsine pratik her türlü bilgi , eğitimler ve detaylı eğitimleri hemde çok 

uygun olarak sunacağız, bazıları tamamen ücretsiz olacak)

Youtube Kanalımız açıldı, ve 8 Şubat 2022 Salı gününden itibaren her hafta 2 Video sizinle olacak, 

şimdiden kanalımıza tamemen ücretsiz üye olmaya hepinizi bekliyorum.




Dijital Çağ'da Dijital Baskı hakkında eğitimler neden yok ? Bilerek mi yapılmıyor .... Dijital Çağ'da Dijital Baskı hakkında eğitimler neden yok ? Bilerek mi yapılmıyor .... Reviewed by Safak Aydogan on Şubat 06, 2022 Rating: 5
Blogger tarafından desteklenmektedir.