![]() |
Kar elde etmenin gerçek yüzü. |
Kar, üretim faktörlerini gelir elde etmek için bir araya getirerek üretim yapan kişiler yani girişimcilerin
elde ettikleri üretim faktörleri düşüldükten sonraki kazançtır.
- Dijital baskı'da Kar elde etmek zor mu ? Kolay mı?
Dijital baskı'da farklı uygulama alanları da olsa Kar elde etmek , teoride kolay , pratikte ise zordur.
Açıkhava reklam sektöründe , düşük dijital baskı hacmi sebebi ile kar elde etmek kolay , büyük karlar
elde etmek ise rekabet sebebi ile zordur.
Dijital tekstil sektöründe ise, dijital baskıdan çok düşük karlar ve çok yüksek üretim hacimleri elde
edilebilmektedir.
UV dijital baskı sektöründe ise, üretim hacmi düşük ancak diğer iki alana göre kar daha yüksektir.
Ambalaj, Etiket dijital baskı sektörlerinde, şu anlık hacim düşük ancak kar yüksektir.
- Dijital baskı'da Kar elde etmenin önündeki en büyük engel Giderler mi - Tahsilat mı ?
Bir şirket var oldukça şirkette sabit ve değişken olmak üzere harcamalar ve giderler olacağı kesindir.
Bunların Sıfır olması düşünülemez. Ancak belli seviyelerde tutularak Kar elde etmeye yardımcı olunabilir.
Tahsilat ise Kar'ın asıl oluşma anıdır. Tahsilatı nakit olarak yapılmamış her satış, dijital baskı'da kar olarak
düşünülemez. Tahsilatın vadeli çek ve senetle yapılan satışlardan elde edilen gelirlerin Vadeli Nakit akım
olduğu doğrudur. Ayrıca bu satışlar faiz yükü doğururlar.
- Dijital baskı'da Yüksek Cirolar ile düşük karla büyümek mümkün mü ?
Öncelikle, Yüksek kelimesi herkes için farklı anlam içerir, bazısı için yüksek ciro yıllık 1 milyon TL iken
bazısı için 100 Milyon TL olmaktadır. Teorik olarak Yüksek ciro , tahsilatlar nakit ise mümkün ve doğru
tercihtir. Ancak rekabet koşulları düşünülmelidir.
- Siz ne öneriyorsunuz. ?
Kişisel görüşüm , dijital baskı'da herkesin olduğu sektörü , olduğu coğrafi durumu , pazarı , capital yapısı
ve en önemlisi tahsilat sistemi (nakit veya sadece vadeli) , rekabet durumuna göre karar vermesidir.
Klasik olarak HIRS ile , yada sadece makine alma ile verilen ani kararlar uzun solukta olumsuzluklar veya
başarısızlıklara yol açtığı kesindir.
Dijital baskı'da Kar maksimizasyonu mu - Ciro mu daha değerli ? - Günümüz koşulları
Reviewed by Safak Aydogan
on
Ocak 02, 2020
Rating:
