31 Temmuz 2019 Çarşamba

Dijital baskı'da Maliyet Hesaplama sıkıntıları - Açıkhava Reklam Sektörü -


Dijital Baskı'da maliyt



İçine doğduğum,  Babamın aralıksız vefat edene dek 40 senenin üzerinde çalıştığı Açıkhava Reklam

sektörüne blog yazılarımda biraz öncelik tanımam normal karşılanmalı, nede olsa orada yetiştim ...

Açıkhava Reklam sektöründeki Dijital baskı gelişiminin başlarından beri içinde bulunma şansına

erişip, Reklam malzemeciliği ,dijital baskı operatörlüğü, dijital baskı makinesi servisi, dijital baskı 

makinesi satış ve pazarlama, Türkiye'deki ilk dijital baskı makinesi imalatı ve ihracatı ve Türkiye'nin 

ilk solvent ve eco solvent boya imalatı ve ihracatından yer alınca , Açıkhava reklam ve dijital baskı'da

birikiminiz çok oluyor.

Sizler'de katılır mısınız bilemiyorum ama , çok hızlı düşünen , çevik ve zeki olan milletimiz ,

Fiyatlandırma ve Maliyetlendirme konusunda  büyük bir çoğunlukla çok başarılı değildir. Bunun

sebebini ben Başarma , rakipleri geçme hırsının ağır bastığını düşünüyorum.

Açıkhava Reklam sektöründeki Dijital baskı Maliyet hesaplamalarında bugün için  de inanılmaz

yanlışlar yapan dostlarımız var , bu sebeple bu yanlışlara dikkat çekmek istedim.

Aşağıda paylaşacağım Maliyet tablosunu görenler'den bazıları , bizde zaten bunu hesaplıyoruz  diye

düşünecek , bazıları'da bunları hesaplarsak bu işin fiyatı çok artar olur mu diyecekler. İşte bu ikinci

sınıfta düşünenler bugün Açıkhava Reklam sektöründe en ucuza iş yapanlar olmaktadırlar.

Size Açıkhava Reklam sektöründeki olması gereken Basit anlamda Maliyet Hesaplama tablosunu

paylaşıyorum. Bunun içindeki hesaplamaları örneğin İşletme Sabit Giderleri sizin kendi

maliyetlerinizle hesaplamanız gereken bir noktadır. Ayrıca Fire Maliyeti , toplam dijital baskı

üretiminizi. %2-3'ünü maliyet olarak kesinlikle geçmemelidir. Finansman maliyeti bugünlerde SIFIR

olarak düşünülmekte, ve tüm yükün malzeme tedarikçilerine yüklendiği düşünülmektedir ki buda bir

yanlış yaklaşım olmaktadır.

Dijital Baskı Maliyet Hesaplama - Basit Tablosu

Yukarıdaki Tablonun detaylandırılmış halleri, maliyet düşürme yollar ve teknikleri mevcuttur.  Ayrıca

Dijital baskı'da , Dijital Tekstil baskı, Dijital UV Baskı,Dijital Seramik ve Dijital Paketleme baskı

sektörülerindeki Maliyet hesaplamaları bu yukarıdaki tablodan bazı noktalarda farklılık

göstermektedir. Bu konularda da blog yazılarım olacaktır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder