Dijital baskı'da kaybolan değerler |
beynimizde ilk algılanan , geçmişte şu şöyle iyi idi,
saygı vardı , iş ahlakı filan vardı sözleri oluyor.
Dijital baskı sektörünün geçmişi çok eski olmasa'da
30 sene varan bu geçmiş için'de hem dünya
hemde Türkiye'de kaybolan değerler aşağıdaki gibidir.
Kaybolan değerler:
- İnsanların iş ahlakın, ve iş saygısı
- Dijital baskı'nın kolaylığı ile eskiden değerli olan Teknik Servis
- İşine ahlaklı İthalatçı ve tedarikçi firmalar
- Ödeme vadeleri, ve ödeme ahlakı
Kazanılan yeni değerler:
- Artan Rekabetle birbirinin müşterisini çalma arzusu
- Artan bilgili bilgisiz Teknik servisler ile azalan hizmet kalitesi,
- Makine ithalatçılarının servis veremeyeceklerini bilerek mal alınması,
- Malzeme tedarikçileri istedikleri vadede tahsilat yapamayacaklarını bilerek mal satmaları
- Tahsil edilemeyen gelirlerin artışı
- Başkaları bizden beter , biz daha iyiyiz anlayışı
- Pazar böyle istiyor yoksa yapamazsın anlayışı
- Çin'den herkesin direkt mal getirmesi
Değişmeyen en önemli anlayış ise, herhalde Biz Türklere özgü olarak " BEN YAPARIM ,
RAKİPLERİM YAPAMAZ " anlayışıdır.
Bu anlayış 30 sene önce'de böyle idi, halen aynı.
Bir yeni fikri , yüksek özgüveni olan kimse, o fikri hayata geçiriyor, ben yaparım başkası yapamaz
diyor, kısa sürede hesap kitap yapmayan bir başka DELİ çıkıyor , bu vesile ile pazarda maddi
manevi kayıplar yapılıyor.
Dijital baskı'da kaybolan değerler ve kazanılan yeni değerler..
Reviewed by Safak Aydogan
on
Mayıs 02, 2019
Rating: