Dijital Hayattan Analog hayata dönmek mümkün mü ?

www.safakaydogan.net

Hayatımızın ne kadar güzel ve ne kadar zor

geçtiğinden hepimiz şikayet etmiyor muyuz ?

Sonra kendimize herkes farklı mı ki , niye

şikayetediyorsun diye terapi uygulayıp , şükür

edip devam ediyoruz. Daralınca çok , tekrar

aynı şeylerbir döngü içinde bizi kasıyor ve

sıkıyor.

Peki ne oldu bu hayata bizi bu kadar geriyor ? ...

Bana göre bunu ana sebebi Dijital bir hayata

girmiş

olmamız, hayatımızdaki herşeye çok hızlı ,

duygusuzca , tüketime açık  olması , herşeyi

değersizleştirdi. Sevdiğinize gidip sevdiği çiçeği bulup almanızın , verdiğiniz o emeğin tadı yok ,

çünkü Web sitesi üzerinden iki tıkla bu işi halletiyorsunuz, iki tık Dijital hayat. Çünkü zamanımızı

aldı dijital hayat, zaman yok!

Bu çiçeğin kendisine giden sevdiğinizde dijital hayat yaşıyor , çünkü oda bu hayatın içinde, o

mutluluk bile anlamını yitiriyor dijital hızda...

Hayat hızlandıkça , içindeki değerini yitiriyor ....

Dijital bir hayatta yaşayan ve bunun içinde büyüyen benim neslim , Analog hayatın tam köşe

kırıntılarını yakalamıştı, insanlar ve işler yavaş, ama huzurlu ve mutluluk içinde , birlikte yapılan

herşeyini değeri vardı.

Analog hayatlarımızda , birçok şeye özlem vardı, ve özlem olan herseyi elde etme duygusu paha

biçilemezdi.

Şimdi iki tıkla özlem duyulan kapınızda.. Ne değeri var ki?

Para biriktirerek almanın zevki ve gururu vardı, dijital hayatta para biriktirmeye ne gerek var ki ,

dijital banka var ... Kredi verir, kredi kartı verir.  Hemen alınır , değerini yitirir.

Peki bu gidiş Dijitalde hep böyle mi sürecek  , bana sorarsanız Analog kadar yavaş olmayan ama

Dijital gibi de içi boş ama tüketici olan hayat bir süre sonra bir Optimum noktada dengelenecek, yani

metanın  tüketimi yavaşlayacak, insanlar için para değeri azalacak, hayata bir nebze yavaşlayacak

ama dijital hızın getirdikleri kalacak..

Ya da ben böyle olmasını hayal ediyorum.

İstiyorum ki , çocuğum , torunum veya onların çocukları , Bir domatesin yetişmesini, paylaşmanın

zevkini, yok kelimesinin ne anlam ifade ettiğini  daha iyi anlasınlar.

Dijital hayat seni seviyorum ama Analog seni de çok özlüyorum....




Dijital Hayattan Analog hayata dönmek mümkün mü ? Dijital Hayattan Analog hayata dönmek mümkün mü ? Reviewed by Safak Aydogan on Ekim 24, 2018 Rating: 5
Blogger tarafından desteklenmektedir.