Doğu kültürünün içinde bulunduğu ekonomik , kültürel durum
sebebi ile her zaman en ucuza ürün
almak istemektedir.İçten içe birbirinde doğan rekabet kini ,
söylemde bir rakip değiliz , sektörel dostuz söylemleri , bilinç
altında en ciddi rekabeti işaret eder.
Dijital baskı sektöründe yıllardır hep en ucuz işi
ben yapıcam , en uygun düşük fiyatlı malzemeyi
ben satıcam , en düşük fiyatlı malzemeyi ben
üreticem söylemleri ile firmalar olmuştur.
Bunları 20 sene önce yapanlar , o zamanın kar marjlarının %200 olduğu zamanlarda %100 marjlarla
iş yaptılar, ve Çin baskısı olmadıklarından büyüdüler. Ancak o zamanlarının ucuzu olarak büyüyenler
, artık %20-30 bandını aşamayan kar marjlarında ve yüksek ve uzun ödeme vadelerinde bu
söylemlerini , firmalarını ayakta tutabilmek adına , Kalite,
Hizmet ve daha az gider üzerine kurmak
durumunda kaldılar.
Ben hep ucuza mal satarım , baskı yaparım diyen firmalar ise, Başta hızlı girdikleri piyasadan , ya
ödemelerden yani finansal açıdan yada gider açısından yok olup gittiler, tabi yok olanlar Firmalar, bu
firmalardaki dostlarımız hala piyasamızda ve iyiki varlar.
Kötü tecrübe insanı genellikle eğitir ....
UCUZA MAL SATICAM , EN UZUN VADEYİ VERİCEM diyenler halen mevcut.
Onlarda genellikle Dijital baskı makinesi ve Dijital baskı boyalarında ürün satanların , malı Az kişi
ithalat yapan ve Finans yüksek insanlara dayanak alıp çalışmaktadırlar.
Kıssa'dan Hisse ;
sebebi ile her zaman en ucuza ürün
almak istemektedir.İçten içe birbirinde doğan rekabet kini ,
söylemde bir rakip değiliz , sektörel dostuz söylemleri , bilinç
altında en ciddi rekabeti işaret eder.
Dijital baskı sektöründe yıllardır hep en ucuz işi
ben yapıcam , en uygun düşük fiyatlı malzemeyi
ben satıcam , en düşük fiyatlı malzemeyi ben
üreticem söylemleri ile firmalar olmuştur.
Bunları 20 sene önce yapanlar , o zamanın kar marjlarının %200 olduğu zamanlarda %100 marjlarla
iş yaptılar, ve Çin baskısı olmadıklarından büyüdüler. Ancak o zamanlarının ucuzu olarak büyüyenler
, artık %20-30 bandını aşamayan kar marjlarında ve yüksek ve uzun ödeme vadelerinde bu
söylemlerini , firmalarını ayakta tutabilmek adına , Kalite,
Hizmet ve daha az gider üzerine kurmak
durumunda kaldılar.
Ben hep ucuza mal satarım , baskı yaparım diyen firmalar ise, Başta hızlı girdikleri piyasadan , ya
ödemelerden yani finansal açıdan yada gider açısından yok olup gittiler, tabi yok olanlar Firmalar, bu
firmalardaki dostlarımız hala piyasamızda ve iyiki varlar.
Kötü tecrübe insanı genellikle eğitir ....
UCUZA MAL SATICAM , EN UZUN VADEYİ VERİCEM diyenler halen mevcut.
Onlarda genellikle Dijital baskı makinesi ve Dijital baskı boyalarında ürün satanların , malı Az kişi
ithalat yapan ve Finans yüksek insanlara dayanak alıp çalışmaktadırlar.
Kıssa'dan Hisse ;
UCUZ'dur vardı İLLETİ Pahalı'dır vardır MİNNETİ .....
Dijital baskı'da En ucuz kültürünün sonuçları ....?
Reviewed by Safak Aydogan
on
Haziran 21, 2018
Rating: