5 Şubat 2018 Pazartesi

Müşteriler Bizden Ne İster ? Müşterileri Ne mutlu Eder ?

www.safakaydogan.blogspot.com
Sonuçta Ticaret ile uğraşan herkes, ürünlerini

Müşterilere beğendirmek ve kabul ettirmek

için uğraşmaktadırlar.


Ülkelere ve bölgelere göre Müşteri istekleri

değişir , farklılık gösterir.







Bilinen Müşteri istekleri ile ilgili noktalar:




1- Müşteri Ürünün kendisine sağlayacağı fayda en yüksek olanını ister. (En iyi kalitesini!)

Kalite kelimesi , Müşteri beklentisine göre değişir....

Bir Türk , Hintli ve Çinli için kaliteli olan, Bir Alman  veya Amerikalı için yeterli değildir.

2-Müşteri ürünü en uygun fiyatla almak ister. (En düşük fiyat!)

Burada Kalite beklentisi yüksek olanlar, En düşük fiyatı değil, en yüksek kalite ve hizmeti beklerken,

Dünyanın doğusunda olan bizlerde ise , UCUZ ETİN YAHNİSİNİ bilsekte halen UCUZ hayaller

peşinde koşar, başımızı dertlerden kurtaramayız..


3- Müşteri ürünü destekleyecek en iyi yardımcı hizmetleri bekler.(Teknik destek)

Dünyanın batısı , Üründen beklediği Kalite yanında en önemli şey yerinde teknik hizmettir.

Beklentinin ötesinden hizmeti olan Batıda kazanır. Teknik hizmete batıda ücret ödemeye müşteriler

hazırdır.

Doğuda ise Kalite derken , teknik hizmeti de beklerken, ücretini ödemediği ve devamlı sorun çıkaran

ürünlerde teknik destek bulmak hep zor olacaktır.

Dünyanın Doğusunda Teknik Servise hak ettiği değer verilmez.

4- Müşteri devamlı bilgilendirme, dürüst yaklaşım.

Bu konuda tüm Dünya'da bilinen şey , Müşteriye dürüst olması gerektiğidir.

Bizler bazen Müşteri bazen tedarikçi pozisyonundayız, kendimiz Müşteri iken ne bekliyorsak ,

aynısını ve aynı şekilde Müşterilerimize sunmayız...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder