Banka mı ? Reklam Malzemecisi mi ? Sizce hangisi ?

Ticaret bilindiği üzere, ARZ ve TALEBİN buluşması ve buluştuğu nokta oluşan fiyatla meydana
Herkes Bankacılık oynuyor..

gelir.


Ve Genellikle İktisadi yaklaşımlarda Para hep nakit

düşünülmüştür.

Ancak Fespa Eurasia 2017 fuarın'da tekrar birçok

Reklam malzemecisi, Dijital baskı makinesi

ithalatçısı ile yakından irdeleme ve gözlemleme şansım oldu.

Ticaret ülkemizde tamamen ilginç bir boyut almış durumda.

Son Kullanıcı Açık hesap cari hesabına ödemeleri çok uzun vadeler ile yapıyor ve yapmak istiyor (4-

8 ay) gibi,

Ara toptancı veya bayii, Reklam malzemecisi veya makine ithalatçısına inanılmaz açık hesaplar
Ticaret değil  Hammallık yapılıyor

takmış, firmanın o bölge satışlarını yapıyor ödemeler

geldikçe uzun vadelileri yapıyor hesap hiç

kapanmıyor, Ticaret büyüyor ancak Ana firmanın

alacağı 'da hep büyüyor. Bunun yanında Distributor

olan firmalar , Yabancılara nakitleri ödüyor aldıkları

Çekleri İskonto edip bankaya borçlanıp , onlara

para gönderip, içerde eziyet çekiyorlar. Yabancı

firmalarda o kadar şımarmış ki, Yerli üreticiler

ülkede artınca bu hamallık çeken canım Distributörleri

kaybetme duygusu ile TÜRKİYE'de neden

üretiyorsunuz biz sizi sömürüyorduk ne güzel gibi

tavırlardalar..

Bankaların vermediği Vadeler ve Kredi limitlerini , Reklam malzeme tedarikçileri , Makine

ithalatçıları piyasaya sunarak , Ciro ve Kazanç arttırmaya çalışıp , kendileri bir bankıma banka görevi

görüyorlar, kendileride çalıştıklar Banka ve Finans kurulumları ile bu inanılmaz kötü NAKİT AKIMI

bir şekilde faiz sarmalı kapsamında KISIR DÖNGÜ ile döndürmeye çalışıyorlar.

Müşteriler o kadar alışmışlar ki duruma, bana şu kadar vade şu fiyattan vermezsen ticaret yapamazsın

bu ülkede, yok 4 aylık çeke BU NAKİT SAYILIR gibi ŞIMARIK'ça yaklaşımlar sergilemekte.

Gördüğüm  ve konuştuğum kadarı ile Fespa Fuarındaki katılımcı firmaların Finansmana bakan

Patronları veya yöneticilerinin tamamı ilginç birşey söyleyeceğim , kişisel hastalıklarla boğuşuyorlar,

çünkü bu inanılmaz kötü ortamda , stress'te Ticareti sürdürmek için MUCİZE'ler yaratmaya

çalışıyorlar.

Türkiye'deki ÇEK-SENET , Açık hesap vade gibi kavramlar , Türk Küçük REEL Sektörünün

Sermayesiz iş yapma çabalarından oluşmuş ve TÜM Sektörleri BANKALARA mahkum hale

getirmiştir.

Eminim bu blogda yazanlara şu anda Herkese EVET DOĞRU 'DA SÖYLEDİKLERİN , 

ÇÖZÜMÜN NE DİYECEKLER ?

İktisatçı olarak , Mikro çözümler ile herkes kendi çözümlerini oluşturmak zorunda, MAKRO yani

Devlet yaklaşımları ile çözümler ancak BANKALARIN KREDİ'LERİ kısması veya açması ile olur.

Kısa vadede Ülkemizde FAİZLERİN yukarı seyir izleyeceğinden BANKALAR KREDİ vermeyi

hızlandıracağını ve bu kötü düzenin bir süre daha da BANKALAR sayesinde gideceğini

düşünüyorum.

Ülkemde BANKACILIK rolüne üstelenmiş tüm tedarikçiler, malzeme satıcıları , makine satıcıları ,

Reklam ,Tekstil işi yapıp bu rolü üstlenenlere bu düzenin firmalarında devam ettirmelerinin ,

GİRDABI büyütmek olacağını ve sonunun belli olduğunu üzülerek belirtmek isterim.

Umarım birgün çok daha güzel bir ekonominin olduğu, NAKİT ödemelerin ve güzel kazançların

olduğu piyasamızla ilgili bir yazı yazmak nasip olur bana.

Banka mı ? Reklam Malzemecisi mi ? Sizce hangisi ? Banka mı ?  Reklam Malzemecisi mi ? Sizce hangisi ? Reviewed by Safak Aydogan on Aralık 13, 2017 Rating: 5
Blogger tarafından desteklenmektedir.