Brezilya Reklam Fuarının ardından...

Şafak Aydoğan Brezilya fuarın'da
Edinmiş olduğum 3 yeni görev sebebi ile ,

Brezilya Reklam ve Dijital baskı fuarında Sao

Paolo'da görevlendirildim , ve Dünyanın öbür

ucuna Türk malını tanıtım ihracat için gittim.






Bu benim Brezilya 2. gidişimdi. Beklediğim gibi bir ülke buldum diyemem , 5 senede çok şey 

değişmiş kötüye gitmiş.

Ekonomi aylık faizler %5 , olmuş. Bu durumda vadeler kısalmış satışlar sıkışmış ama Bankalar Kredi

yarışında, Ülke 200 milyon ama fakirlik çok yüksek.

Gelelim fuara, Fuar 1 Çok büyük hol üzerinde idi, Brezilya'da pazar Türkiye ile benzerlikleri var ,

örneğin Konica 14pl çok meşhur ancak Bizdeki Optimum Digital'in Liyu Maxima dominant pazar

liderliği orada , yerini birçok Çin markası eşit dağılmış durumda.

Ayrıca yerli üretici AMPLA firması ,Ricoh 7pl baskı makineleri ile Tüm piyasanın %50 üzerinde payı var.

Brezilya ve Latin Amerika pazarı , gerçekten %100 Türkiye'de üretilen tüm ürünler için , eğer doğru

kalite ve ihracat fiyatlaması yapılmışsa cidden gidilmesi gereken pazardır.


Daha fazla bilgi için bana ulaşabilirsiniz: safakaydogan@me.com

Brezilya Reklam Fuarının ardından... Brezilya Reklam Fuarının ardından... Reviewed by Safak Aydogan on Temmuz 26, 2017 Rating: 5
Blogger tarafından desteklenmektedir.