Bizler Serbest Piyasa Ekonomisini 1982 Darbesinden Sonraki
açılımlarla Damdan düşer gibi öğrenenler ve o zaman çocuk
olup şimdinin Firma Patronları ,
öğrenilmiş bir ticari
eksikliğimiz de Fiyatlandırma
yapmada çok zayıf olmamız.
Tüketmeyi ve tükettirmeyi bu kadar bilirken, Rekabet etmeyi sadece En düşük fiyat vermek olarak
algılayan bizler, Açık hava Reklam sektöründe'de aynı hatalara düşüyoruz.
Fiyatlama Yöntemleri |
Son Kullanıcı olarak hepimiz her zaman en düşük fiyatı ararız ama en iyi kalite veya en kabul
edilebilir kalite için.
O kadar zekiyiz ki , Satıcılarda En düşük kaliteyi Reklamlar ve tanıtımlarla En kabul edilebilir olarak
bizlere en ucuza veya uyguna satıyorlar.
Fiyatlama Heryerde çok önemlidir.
Doğru Fiyatlama için:
1- Ürününüzün kalitesini bilmelisiniz, rakiplerle durumunu. Eğer Rekabetçi üstünlüğünüz az ise, fiyat
baskınız çok olur, hep fiyat kırarsınız ki ,bugünkü durum budur.
2-Ürününüzde kimse'de olmayan Katma Değer nedir?
Üründe veya hizmetinizde başka bir yerde
bulamayacağımız birşey olması o ürünün Fiyatlamasında
etkindir, tercih sebebidir.
3-Fiyatlamanızı Maliyetlendirme üzerinden mi yoksa
Sürüm Satış ve Başabaş noktası üzerinden mi
yapıyorsunuz. Türkiye'de Sektörümüzde ödemeler Vadeli olduğu için Çoğu Firma maliyetlendirme
üzerinden yapmaktadır. Bu'da ürünü fiyatını arttırıcı bir faktördür.
4-Ürün veya Hizmetiniz Markalaştımı ? Yani çok bilinen , Tercih edilen, kulaktan kulağa dillenen bir
ürün mü oldu ?
Örnekler:
1-Sektörümüzde 3 Sene önce Konica kafalı baskı makinesi
denince akla hep Optimum Digital Firması tavsiye edilme oranı inanılmaz yüksekti , halen
tavsiye edilmekte olması bir Markalaşmadır .
2-Dijital baskı makine ve eco solvent boya ithal edenlerin nerde ise %80'i gidip Tayvanlı INK T.S ve
Jetbest'ten aynı ürünü alıyorlar, Çünkü ürün müşteri memnuniyeti ve belli bir Fiyatlama aralığı var,
3-Türkiye'de Boya üreten Pikolitre Kimya A.Ş'nin son Kullanıcı Fiyatlarını yüksek tutması ve Tüm
bayii kanallarının Boya Fabrikasından ucuza satması bir Fiyatlama başarısıdır.
Doğru Fiyatlama Size Kazanç ve devamlılık sağlar..
Dijital Baskı'da Fiyatlandırma...
Reviewed by Safak Aydogan
on
Ağustos 30, 2016
Rating: