Sektörümüz ve Piyasalarda daralan
Karlılık ve kazanç ve bunun yanında artan rekabet koşulları sonucunda ,Açıkhava
reklam sektöründe inanılmaz promosyon ve
işler olmakta. Örneğin, bazı firmalar Makine alımı karşılığında bedava kafa
vermekte, bazı firmalar CNC Router al kullan, kullandıkça öde kampanyaları
yapmaktadır.Bunlar Ticari olarak yapılması çok doğal pazarlama teknikleridir.
Ancak , Bir konu var ki ,Dijital baskı
konusunda insanların nasıl yaptığını anlayamıyorum. Bütün firmalar,Dijital
baskılarının dışmekanda kalıcı olmasını ister,ancak bunun için %100 uyumlu
ürünleri ,maliyetleme ve fiyatlama yüzünden kullanmaz veya kullanamaz.
Geçenlerde çok sevdiğim bir firmanın
yetkilisi beni arayarak,(o dakikaya kadar bizden Boya alışı yok) , Şafak büyük
bir firmanın Türkiye çapındaki 1 yıllık dijital baskı işlerini alıyoruz,
kendileri herşeyin garantisini yazılı istiyor ,şartname’de cezai şart olacak
dedi.Total dijital baskı işlerinin toplam 420.000 TL olmakta dedi.
-Boyalarının dış mekan kalıcığı garantisi var mı dedi?
-Bende var ama bazı koşullarla dedim.
-Nasıl yani ?
-Doğru malzeme,Doğru makine ve doğru baskı yapılması ve laklanması durumunda olur dedim. Bu sistem Dünya devi 3M ve HP firmalarının da uyguladığı çok doğru bir sistemdir.
-Olmaz öyle şey dedi,rakiplerimiz X marka boya ile veriyor ,sende vermezsen olmaz dedi.
-Peki Bu baskı işinde total ne kadar boya kullanırsınız dedim.
-1000-1500lt dedi.
-Yani bu tutara karşılık,bir solma olduğunda firma ne gibi garanti verecek dedim?
-Bütün baskı işlerini,malzemeleri ,asmasını karşılayacaksınız dedi
.-Bu dedim nasıl iş, Bizim satacağımız mürekkep toplamı 40-45.000TL, sizin yapacağınız iş 420.000 TL , siz Boya üreticisinden kompanseyi %100 istiyorsunuz.
-Evet ne var dedi?Güvenmiyormusun kendine?
-Dedim ki – Güven başka –Aptallık bambaşka..
-Nasıl yani?
-Unutmayın böyle büyük riske girecek bir firma, malının arkasında durmayacak firmadır,dedim.-Böyle riske girmek demek, büyük kazanç elde eden firma için mümkündür.40-45.000 TL için 420.000 TL riske girilir mi?-Girilmez,dedim..
-NE KADAR EKMEK O KADAR KÖFTE…
Sektördeki Dostlarımıza ,Büyük Risklere
ancak Büyük marka ve firmaların ,büyük kazanç sağlamaları durumunda gireceğini,
böyle garantileri Reklam Üreticilerinin
direkt verebileceğini ancak Risklerinin büyük olduğunu dile getirmeliyim.
Siz siz olun aldığınız risklere dikkat
edin.
Dijital baskı'da Risk alma Hevesi...
Reviewed by Safak Aydogan
on
Şubat 07, 2013
Rating: