Dijital baskı'da Risk alma Hevesi...


  Sektörümüz ve Piyasalarda daralan Karlılık ve kazanç ve bunun yanında artan rekabet koşulları sonucunda ,Açıkhava reklam sektöründe inanılmaz  promosyon ve işler olmakta. Örneğin, bazı firmalar Makine alımı karşılığında bedava kafa vermekte, bazı firmalar CNC Router al kullan, kullandıkça öde kampanyaları yapmaktadır.Bunlar Ticari olarak yapılması çok doğal pazarlama teknikleridir.
Ancak , Bir konu var ki ,Dijital baskı konusunda insanların nasıl yaptığını anlayamıyorum. Bütün firmalar,Dijital baskılarının dışmekanda kalıcı olmasını ister,ancak bunun için %100 uyumlu ürünleri ,maliyetleme ve fiyatlama yüzünden kullanmaz veya kullanamaz.
Geçenlerde çok sevdiğim bir firmanın yetkilisi beni arayarak,(o dakikaya kadar bizden Boya alışı yok) , Şafak büyük bir firmanın Türkiye çapındaki 1 yıllık dijital baskı işlerini alıyoruz, kendileri herşeyin garantisini yazılı istiyor ,şartname’de cezai şart olacak dedi.Total dijital baskı işlerinin toplam 420.000 TL olmakta dedi.
-Boyalarının dış mekan kalıcığı garantisi var mı dedi?
-Bende var ama bazı koşullarla dedim.
-Nasıl yani ?
-Doğru malzeme,Doğru makine ve doğru baskı yapılması ve laklanması durumunda olur dedim. Bu sistem Dünya devi 3M ve HP firmalarının da uyguladığı çok doğru bir sistemdir.
-Olmaz öyle şey dedi,rakiplerimiz X marka boya ile veriyor ,sende vermezsen olmaz dedi.
-Peki Bu baskı işinde total ne kadar boya kullanırsınız dedim.
-1000-1500lt dedi.
-Yani bu tutara karşılık,bir solma olduğunda firma ne gibi garanti verecek dedim?
-Bütün baskı işlerini,malzemeleri ,asmasını karşılayacaksınız dedi
.-Bu dedim nasıl iş, Bizim satacağımız mürekkep toplamı 40-45.000TL, sizin yapacağınız iş 420.000 TL , siz Boya üreticisinden kompanseyi %100 istiyorsunuz.
-Evet ne var dedi?Güvenmiyormusun kendine?
-Dedim ki – Güven başka –Aptallık bambaşka..
-Nasıl yani?
-Unutmayın böyle büyük riske girecek bir firma, malının arkasında durmayacak firmadır,dedim.-Böyle riske girmek demek, büyük kazanç elde eden firma için mümkündür.40-45.000 TL için 420.000 TL riske girilir mi?-Girilmez,dedim..
-NE KADAR EKMEK O KADAR KÖFTE…

Sektördeki Dostlarımıza ,Büyük Risklere ancak Büyük marka ve firmaların ,büyük kazanç sağlamaları durumunda gireceğini, böyle garantileri  Reklam Üreticilerinin direkt verebileceğini ancak Risklerinin büyük olduğunu dile getirmeliyim.
Siz siz olun aldığınız risklere dikkat edin.
Dijital baskı'da Risk alma Hevesi... Dijital baskı'da Risk alma Hevesi... Reviewed by Safak Aydogan on Şubat 07, 2013 Rating: 5
Blogger tarafından desteklenmektedir.