İhracatci bir ulke hayal ediyorum..

Bu yazıyı kaleme almak , görevim dolayısı ile bulunduğum Yurt dışı fuarında denk geldi.

Fuarlara bu kadar zamandır gelir giderim,

gözüme hep şu çarpar, Dünya devi markalardan sonra ,ihracatçı ülkeler hep,Konyadan küçük, nüfusu 8 milyonluk Hollanda,Almanya,İtalya,Fransa ,G.Kore, Çin ve Taiwan.
En az ihracat ülkeleri, Hindistan,Brezilya, Türkiye .

Dünya bankası raporlarına göre büyüyen hatta gelecek 25-30 senenin en önemli ülkeleri neden ihracat yapmak istemez.


Üretim mi eksik? tabiiki Hayır, hatta büyük ülkelere Taşeronluk yapıyorlar,

Kalite mi eksik ?,belki biraz ancak ihracatta satılan bir çok ülke malı ile rekabet eder,

İç pazarlarımı çok iyi durumda ?,tabii ki HAYIR, iç pazarlarında tüketim yüksek, Karlılık çok az, ödemeler çok uzun vade...Tanıdık geliyor mu?

PEKİ NE EKSİK ?



Eksik olanlar şu şekilde:

1-Yabancı dil eğitimi eksik,
2-Kendine güven eksik,ben yapamam mantığı, bu iş boyumuzu aşar mantığı..
3-Ürettikleri ürünü gerçek maliyetlendirmesini yapamama, bu sebeple Fiyatlandırmada Dünya rekabetinin dışında kalma.Örneğin,1 TL mal ettiği vidayı ,çok yorulduk 2tlden aşağı satmam mantığı ile satamamak.(Bu konu hakkında daha sonra tekrar bir yazı yazacağım)
4-Ürün veya Hizmeti tanıtmadan(yada sadece internet üzerinden) ,müşteri bakkal hesabı kapıya beklemek.
5-Tanıtıma hem önem vermemek hem para harcamamak.



İhracat her ülke gibi,Türkiye için çok önemlidir. Üretici iseniz,İhracatı yukarıdaki eksikleri gidererek kesin yapınız, vaz geçmeyin , kesin başarılı olursunu, Eğer ürününüz Katma değerli,piyasa da ihtiyaç olunan ve doğru fiyatlanmışsa..

Ülkemin bütün üreticilerinin devamlı ihracat yaptığı günleri hayal ediyorum.


İhracatci bir ulke hayal ediyorum.. İhracatci bir ulke hayal ediyorum.. Reviewed by Safak Aydogan on Ocak 22, 2013 Rating: 5
Blogger tarafından desteklenmektedir.