21 Haziran 2018 Perşembe

Dijital baskı'da En ucuz kültürünün sonuçları ....?

Doğu kültürünün içinde bulunduğu ekonomik , kültürel durum

sebebi ile her zaman en ucuza ürün

almak istemektedir.İçten içe birbirinde doğan rekabet kini ,

söylemde bir rakip değiliz , sektörel dostuz söylemleri , bilinç

altında en ciddi rekabeti işaret eder.


Dijital baskı sektöründe  yıllardır hep en ucuz işi

ben yapıcam , en uygun düşük fiyatlı malzemeyi

ben satıcam , en düşük fiyatlı malzemeyi ben

üreticem söylemleri ile firmalar olmuştur.

Bunları 20 sene önce yapanlar , o zamanın kar marjlarının %200 olduğu zamanlarda %100 marjlarla

iş yaptılar, ve Çin baskısı olmadıklarından büyüdüler. Ancak o zamanlarının ucuzu olarak büyüyenler

, artık %20-30 bandını aşamayan kar marjlarında ve yüksek ve uzun ödeme vadelerinde bu

söylemlerini , firmalarını ayakta tutabilmek adına , Kalite,

Hizmet ve daha az gider üzerine kurmak

durumunda kaldılar.

Ben hep ucuza mal satarım , baskı yaparım diyen firmalar ise, Başta hızlı girdikleri piyasadan , ya

ödemelerden yani finansal açıdan yada gider açısından yok olup gittiler, tabi yok olanlar Firmalar, bu

firmalardaki dostlarımız hala piyasamızda ve iyiki varlar.

Kötü tecrübe insanı genellikle eğitir ....

UCUZA MAL SATICAM , EN UZUN VADEYİ VERİCEM diyenler halen mevcut.

Onlarda genellikle Dijital baskı makinesi ve Dijital baskı boyalarında ürün satanların , malı Az kişi

ithalat yapan ve Finans yüksek insanlara dayanak alıp çalışmaktadırlar.

Kıssa'dan Hisse ;

UCUZ'dur vardı İLLETİ Pahalı'dır vardır MİNNETİ .....