26 Ağustos 2016 Cuma

2 ay arayla İki Açık Hava Reklam Fuarı..

Fuarlar Önemlidir

Fuarlar,  Direkt Pazarlamanın etkin yöntemlerinden ayrıca Marka bilinirliliğini öne çıkaran etkinlikler olması bakımıyla önemli yer taşırlar.



Direkt Satış etkinliği ise son yıllarda ekonomik ve rekabet koşulları ile etkinliğini azaltmıştır.

Sign Istanbul Fuarı
Fuar katılımlarının , Katılımcılar için en sıkıntılı yanı , Yaptıkları Harcamları fuar sonunda karşılamaları zorluğu ve Fuar Harcamalarının büyüklüğüdür.

Bu Sebeple Son Kullanıcılar ile bulaşacakları en etkin fuarları seçmek isterler.

Açık hava Reklam sektöründe , artan karlılıklar ve yüksek tüketim hacmi sebebi ile Yabancıların iştihanı kabartmış önce Yerel Sign Fuarını İngilizler satın almış, bunun yanında Dünyaca Meşhur Fespa Fuarı , ARED ile ortaklıkla Fespa Eurasia fuarını düzenlemişlerdir.

Her iki fuarda 2016 senesinde 2 ay arayla yapılacaktır. Biri Tüyap Diğeri CNR Expo Center'da.

Buraya kadar Serbest Piyasa kuralları geçerli.

Hangi Fuarın size daha faydalı veya az faydalı olduğuna değinemeyeceğim , bu konu çok göreceli bir kavram.

Ancak Gerçek şudur ki, Türkiye Cumhuriyetine 2 Adet AçıkHava Reklam fuarı hemde 2 ay arayla

bence bir lükstür.
Fespa Fuarı

1.6 milyar Nufusu ile Çin Halk Cumhuriyetinde ,tüm kantonlarında her ay Açıkhava ve Dijital baskı

fuarları yapılmaktadır ancak Çin Dünyanın hem en büyük üreticisi hemde tüketicisidir.

Bu sebeple Türkiye Cumhuriyetinde Son Kullanıcıların çoğu (İstanbuldakiler hariç), 1 fuarı tercih

edip masraf yapıp ziyaret etmeyi tercih ediyorlar, yani bir fuar diğerinden daha fazla ziyaretçi oluyor

...

Bu ekonomik koşullar altında, bugün değil ama yakın gelecekte ya bu fuarlar isim ve içerik değiştirip

yoluna devam etmek durumunda kalacak yada bir tanesi yok olacaktır.

Sonuç  olarak Fuarlar faydalı organizasyonlardır ,ancak Katılımcılar ve Ziyaretçiler ise yolunacak KAZ değillerdir.