www.safakaydogan.blogspot.com |
Müşterilere beğendirmek ve kabul ettirmek
için uğraşmaktadırlar.
Ülkelere ve bölgelere göre Müşteri istekleri
değişir , farklılık gösterir.
Bilinen Müşteri istekleri ile ilgili noktalar:
1- Müşteri Ürünün kendisine sağlayacağı fayda en yüksek olanını ister. (En iyi kalitesini!)
Kalite kelimesi , Müşteri beklentisine göre değişir....
Bir Türk , Hintli ve Çinli için kaliteli olan, Bir Alman veya Amerikalı için yeterli değildir.
2-Müşteri ürünü en uygun fiyatla almak ister. (En düşük fiyat!)
Burada Kalite beklentisi yüksek olanlar, En düşük fiyatı değil, en yüksek kalite ve hizmeti beklerken,
Dünyanın doğusunda olan bizlerde ise , UCUZ ETİN YAHNİSİNİ bilsekte halen UCUZ hayaller
peşinde koşar, başımızı dertlerden kurtaramayız..
3- Müşteri ürünü destekleyecek en iyi yardımcı hizmetleri bekler.(Teknik destek)
Dünyanın batısı , Üründen beklediği Kalite yanında en önemli şey yerinde teknik hizmettir.
Beklentinin ötesinden hizmeti olan Batıda kazanır. Teknik hizmete batıda ücret ödemeye müşteriler
hazırdır.
Doğuda ise Kalite derken , teknik hizmeti de beklerken, ücretini ödemediği ve devamlı sorun çıkaran
ürünlerde teknik destek bulmak hep zor olacaktır.
Dünyanın Doğusunda Teknik Servise hak ettiği değer verilmez.
4- Müşteri devamlı bilgilendirme, dürüst yaklaşım.
Bu konuda tüm Dünya'da bilinen şey , Müşteriye dürüst olması gerektiğidir.
Bizler bazen Müşteri bazen tedarikçi pozisyonundayız, kendimiz Müşteri iken ne bekliyorsak ,
aynısını ve aynı şekilde Müşterilerimize sunmayız...
Müşteriler Bizden Ne İster ? Müşterileri Ne mutlu Eder ?
Reviewed by Safak Aydogan
on
Şubat 05, 2018
Rating: