15 Mayıs 2017 Pazartesi

Eski müşteriler ve Yeni Müşteri kazanmanın önemi...

Ticaretimizde en çok parayı bizi bilen, güvenen

eski müşterilerimizden yaratılan devamlı ticaret

sayesinde kazanmaktayız.

Ancak Eski müşterilerle kurulan ticareti devam

ettirmek ne kadar kolay gözükse'de birçok hassas

noktaya sahiptir, müşteri herzaman ayrıcalık ister, ilgi ister, fiyat değişimlerinde en iyi fiyatı ister,

bonuslar ister.... Rakiplerden birisi bu eski müşterinize sizin yapmadıklarınızı sunarsa Bu değerli eski

müşteri yavaş yavaş elinizden kayar.

Rakibiniz yeni müşteri kazanmış olur, sizde eskisinden olmuş olursunuz.

Dijital baskı makinesi ve malzemeleri sattığım yıllarda bu anllattığım doğrultuda birçok olay

olmuştur ve halen olmaktadır.

Müşteri odaklılık , müşterinin kral olması , müşterinin Patronumuz olduğu gerçekleri yanında Eski

Müşteriler farklıdır.

Yeni müşteri kazanmak ise , bu denge için çok önemlidir. Örneğin, Sadece Coca-Cola çalışan bir

firma her zaman risk altındadır.,Ancak Pepsi-Cola'da çalışabilse , rekabet gücü artacaktır.

Eski müşteriyi maksimum elde tutmak, yeni müşterileri devamlı katmak önemlidir.