30 Ağustos 2016 Salı

Dijital Baskı'da Fiyatlandırma...

Bizler Serbest Piyasa Ekonomisini 1982 Darbesinden Sonraki 

açılımlarla Damdan düşer gibi öğrenenler ve o zaman çocuk 

olup şimdinin Firma Patronları , 

öğrenilmiş bir  ticari 

eksikliğimiz de Fiyatlandırma 

yapmada çok zayıf olmamız.





Tüketmeyi ve tükettirmeyi bu kadar bilirken, Rekabet etmeyi sadece En düşük fiyat vermek olarak

algılayan bizler,  Açık hava Reklam sektöründe'de aynı hatalara düşüyoruz.
Fiyatlama Yöntemleri

Son Kullanıcı olarak hepimiz her zaman en düşük fiyatı ararız ama en iyi kalite veya en kabul

edilebilir kalite için.

O kadar zekiyiz ki , Satıcılarda En düşük kaliteyi Reklamlar ve tanıtımlarla En kabul edilebilir olarak

bizlere en ucuza veya uyguna satıyorlar.

Fiyatlama Heryerde çok önemlidir.

Doğru Fiyatlama için:

1- Ürününüzün kalitesini bilmelisiniz, rakiplerle durumunu. Eğer Rekabetçi üstünlüğünüz az ise, fiyat

baskınız çok olur, hep fiyat kırarsınız ki ,bugünkü durum budur.

2-Ürününüzde kimse'de olmayan Katma Değer nedir?

Üründe veya hizmetinizde başka bir yerde

bulamayacağımız birşey olması o ürünün Fiyatlamasında

etkindir, tercih sebebidir.

3-Fiyatlamanızı Maliyetlendirme üzerinden mi yoksa

Sürüm Satış ve Başabaş noktası üzerinden mi

yapıyorsunuz. Türkiye'de Sektörümüzde ödemeler Vadeli olduğu için Çoğu Firma maliyetlendirme

üzerinden yapmaktadır. Bu'da ürünü fiyatını arttırıcı bir faktördür.

4-Ürün veya Hizmetiniz Markalaştımı ? Yani çok bilinen , Tercih edilen, kulaktan kulağa  dillenen bir

ürün mü oldu ?

Örnekler:

1-Sektörümüzde 3 Sene önce Konica kafalı baskı makinesi

denince akla hep Optimum Digital Firması tavsiye edilme oranı inanılmaz yüksekti , halen

tavsiye edilmekte olması bir Markalaşmadır .

2-Dijital baskı makine ve  eco solvent boya ithal edenlerin nerde ise %80'i gidip Tayvanlı INK T.S ve

Jetbest'ten aynı ürünü alıyorlar, Çünkü ürün müşteri memnuniyeti ve belli bir Fiyatlama aralığı var,

3-Türkiye'de Boya üreten Pikolitre Kimya A.Ş'nin son Kullanıcı Fiyatlarını yüksek tutması ve Tüm

bayii kanallarının Boya Fabrikasından ucuza satması bir Fiyatlama başarısıdır.



Doğru Fiyatlama  Size Kazanç ve devamlılık sağlar..