Türkiye'de Dijital Solvent Baskı Boya imalatı...

O kadar uzun süre oldu ki yazmayalı , yaşadıklarım, kaybettiklerim ve kazandıklarım tamamen bir hayat dersi olur insana.
Ancak Inkjet ile tanıştığım 1995 senesinden beri hep beni mutlu etmiştir gelişme ve innovasyonu ile.
Türkiye'de Inkjet %99 oranında ithal ikame üzerinde de büyüsede ,bazı yerli dijital inkjet baskı makinesi yapmak için uğraşanlar ,ihraç edenler , başaramayanlar, ve halen bu savaşı sürdürenler olmuştur.
Bunlardan :

1-Eurotech , Türkiyenin ilk Solvent Dijital baskı makinesi üreticisi ve birçok ülkeye ihraç etmişti, ancak Dünya ile rekabet ve bazı şartlardan firmanın üretimi durmuş durumda, yapılan başarı devamı gelemedi, devamının ne olacağını bende sizler gibi takip edeceğim.

2-Troyjet, Eurotech gibi %100 Türklerin kurduğu ve inanılmaz emek harcanan bu firma ,daha küçük ve stabil adımlarda da olsa Tekstil sektöründe üretim ve Router üretimi ile TROY markasını hayatta tutuyor.

3- Optimum Digital : İthal Ettiği ve Başarı ile satış,servis ağı ile Türkiyenin 1 numaralı Konika kafalı makine tedarikçisi ,(MAXIMAmarkalı) olan Optimum , bir ayağı ile de üretim yapmakta ve ihraç etmektedir, onlarda  bu 3lü içinde en aktif olan ve fuarlara katılan firma , Tekstil sektöründe Türk mallarını tanıtmaktadır.

Bu 3 makine üreticisi hikayesinde başarısızlıklar, devamsızlıklar, başarı ile devam edenler olsada hepsinin eline sağlık. Ülkelerine destek verdiler, veriyorlar.

Dijital Baskı Solvent Boya üreticileri'de oldu ülkemizde,bunlarda

1-Stetjet , buda Eurotech'in kardeş firması olarak 2006 'dan beri üretim yaptı,zorluklar yaşadı ,bunları aştı ,600 tona yakın üretim'den sonra, Stetjet markası artık piyasada bulunmuyor.

2-DropInk, Stetjet'ten hemen sonra hayata geçen marka, Maliyet ve kalite tuturma dertlerine rağmen 2-3 sene hayatta kaldı,ve sonunda kapandı.

3-EZO, M&T Displays ve Sds gibi Türkiye'nin 1 numaralı tedarik ve üretim firmalarının boya üretim firması olan EZO , birçok zorlukla boğuştuktan sonra ,üretimini UV ağırlıklı bir sahada sınırlandırarak marka halen yoluna devam ediyor.
EZO BOYA







4-Picco ink, Türkiye'de mevcut büyük girişimci inkjete yatırım devam etmekte kararlı. Özellikle Yurtdışında üretilen teknik ile aynı teknik ve maliyetlerde satımı hedefleyen Pikolitre Kimya A.Ş bu konuda yatırım yaparak , Picco ink markası ile 2016'dan itibaren Solvent,Oxy Solvent,Eco solvent ,UV boyaları gelmekte. Aldığım bilgilere göre yatırım ile yıllık üretim kapasitesi 1000ton yakın olacak.



EZO ve Picco ink markalarının başarılarının uzun sürekli ve global piyasalarda olması dileklerimle , Inkjet ve dijital baskı için üretim yapan ve zorluklarla uğraşan herkese teşekkürler..

Yeni yazı ve bilgilerimle hergün devam edeceğim.
Türkiye'de Dijital Solvent Baskı Boya imalatı... Türkiye'de Dijital Solvent Baskı Boya imalatı... Reviewed by Safak Aydogan on Aralık 17, 2015 Rating: 5
Blogger tarafından desteklenmektedir.