Dijital baskı'da Japon Etkisi..

Sektörde ilk yıllarımı hatırlayınca hep akılıma Roland Folyo Kesim makineleri ve ona olan inanılmaz talep geliyor. O zamanlar Koç grubu tarafından ithal edilip ,Alfanorm tarafından distributorlüğü yapılan Roland kesiciler, o kadar yüksek talep sahibi idi ki,birçok diğer yollarla da Türkiye'ye giriyordu.

O zamanlar Japon makineciler diyince, Roland,Mimaki,Mutoh ve GCC denirdi.
Japon Firmalarında Kalite Ön Planda

Günümüzde Sıralamada yeni yatırımları ile Mimaki ön planda duruyor olsada ,dünyada bazı ülkelerde Mutoh ,bazı ülkelerde Roland öncülük yapmaktadır.


Bunların yanında  Epson, Seiko , OKI, Canon ,Fuji gibi diğer Japon devlerinin'de dijital baskı makineleri Dünya pazarında rüzgar gibi esiyor.

Türkiye'nin Reklam sektöründe ağırlıklı Roland ve Mimaki üstünlüğünde olduğunu söyleyebiliriz.
Roland artık İtalyaya bağlı 4-5 Distributor tarafından dağıtım ve servisi veriliyor ,bunlar Sayar , Şahin Reklam....gibi eski ve köklü firmalar. Mimaki ise Türkiyede 30 yılı aşkındır PIMMS firması ile temsil ediliyor,  bir kaç yıl önce Mimaki Europe Teknik Bölüm adıyla Güneşli'de bir merkezde kuruldu.  Mutoh ise Folpa ve Prodigital firmalarınca temsil edilmektedir.
Türkiye'nin Her Noktasında Kurulu bir Japon Baskı Makinesi var!

Bu üstün markaların ,devası finansman ve üretim güçleri ile Japon Etkisini hepimize hissettirdikleri doğrudur.

Ancak Her markanın her ürünü üstün yeteneklere sahip değil. Bazı markalarda Bas-Kes, Bazı markalarda UV ,bazı markalarda Eco-solvent ürünler daha başarılı ve düşük üretim maliyetlidir.
Servis konusunda ise, Her zaman ki gibi , bu oturmuş firmaların aksine, ikili ilişkiler ve oturmuş firmaların üstünlüğü aşikardır.

Dijital baskı'da Japon Etkisi.. Dijital baskı'da Japon Etkisi.. Reviewed by Safak Aydogan on Aralık 21, 2015 Rating: 5
Blogger tarafından desteklenmektedir.