Açık hava Reklam Sektörü Türkiye'de bitti mi?
Bu soruyu sorunca insanlar, Açıkhava reklam sektöründe hiç iş
bitermi ,bilip bilmez konuşma diye lafı yapıştırıyorlar..
Aslında burada sorulmak istenen soru, Sektördeki aşırı rekabet,
min.kazanç ve tahsil edilemeyen alacaklardan kaynaklanan
cazibesinin ortadan kalkmaya ciddi şekilde başlamasıdır.
Görevim nedeni ile birçok dijital baskı firması,reklam
malzemeleri tedarikçisi ile konuşma fırsatım oluyor.
Son 6 aydır kimle konuşsam, ayrım yapmadan, başka sektörlere
geçmenin yollarını arıyorlar yada Yaptıkları işi İç Dekorasyon veya
,İnşaat gibi sektörlere parallel işlerle bağlamaya çalışıyorlar.
Bu ne demektir,Sektörde olanlar memnun değil demektir.
Eğer Bu sektörde bu sıkıntılar devam ederse, ciddi şekilde,firma
kapanmaları,veya iş değişiklikleri furyasını yakın gelecekte
görebiliriz.
Bu ise sektörümüz için hiç iyi bir nokta olmayacaktır.
Daha önceki yazılarımda belirttiğim gibi, Hollanda'da bir baskı
merkezi yıllık 20-30.000m2 baskı yapıp yaklaşık 200-300.000 Euro
ciro yapabilmekte, yaptığı kazanç ise en az 100.000 Euro civarında
olabilmektedir. Bu aynı örnek Türkiye'de şu an ciro olarak 60-
90.000 USD civarında ciro ve kazanç olarak 10-20.000 USD
arasında fark etmektedir.
Bunun yanında Hollanda'daki firma ödemesini almakta
Türkiye'dekinden kat kat daha rahat tahsil etmektedir.
Burada açık olan birşey vardırki ,Türkiye'de iş hacmi çok ancak Kazanç nerdeyse yok seviyesine yakındır.
Bu hızla eriyen kazanç durumu ,Türkiye Dijital baskı sektörünün bütün cazibesini bitirmiş,Açık hava reklam sektörüne de ciddi zararları dokunmaya başlamıştır.
Bu bağlamda Sadece firmalar,günlerini geçirmekte, gelecek planlarını yapamamaktadırlar.
Yıllar önce bahsettiğim Çin Etkisi'de görevini tamamlamış gibi görünmektedir.
Bu soruyu sorunca insanlar, Açıkhava reklam sektöründe hiç iş
bitermi ,bilip bilmez konuşma diye lafı yapıştırıyorlar..
Aslında burada sorulmak istenen soru, Sektördeki aşırı rekabet,
min.kazanç ve tahsil edilemeyen alacaklardan kaynaklanan
cazibesinin ortadan kalkmaya ciddi şekilde başlamasıdır.
Görevim nedeni ile birçok dijital baskı firması,reklam
malzemeleri tedarikçisi ile konuşma fırsatım oluyor.
Son 6 aydır kimle konuşsam, ayrım yapmadan, başka sektörlere
geçmenin yollarını arıyorlar yada Yaptıkları işi İç Dekorasyon veya
,İnşaat gibi sektörlere parallel işlerle bağlamaya çalışıyorlar.
Bu ne demektir,Sektörde olanlar memnun değil demektir.
Eğer Bu sektörde bu sıkıntılar devam ederse, ciddi şekilde,firma
kapanmaları,veya iş değişiklikleri furyasını yakın gelecekte
görebiliriz.
Bu ise sektörümüz için hiç iyi bir nokta olmayacaktır.
Daha önceki yazılarımda belirttiğim gibi, Hollanda'da bir baskı
merkezi yıllık 20-30.000m2 baskı yapıp yaklaşık 200-300.000 Euro
ciro yapabilmekte, yaptığı kazanç ise en az 100.000 Euro civarında
olabilmektedir. Bu aynı örnek Türkiye'de şu an ciro olarak 60-
90.000 USD civarında ciro ve kazanç olarak 10-20.000 USD
arasında fark etmektedir.
Bunun yanında Hollanda'daki firma ödemesini almakta
Türkiye'dekinden kat kat daha rahat tahsil etmektedir.
Burada açık olan birşey vardırki ,Türkiye'de iş hacmi çok ancak Kazanç nerdeyse yok seviyesine yakındır.
Bu hızla eriyen kazanç durumu ,Türkiye Dijital baskı sektörünün bütün cazibesini bitirmiş,Açık hava reklam sektörüne de ciddi zararları dokunmaya başlamıştır.
Bu bağlamda Sadece firmalar,günlerini geçirmekte, gelecek planlarını yapamamaktadırlar.
Yıllar önce bahsettiğim Çin Etkisi'de görevini tamamlamış gibi görünmektedir.
Acizane tavsiyem, Yaşamak için kazanmak ,kazanmak için çalışmak,Çalışmak için'de iç huzura ihtiyacımız var.
Herkesin hakkıyla kazandığı ve tahsil ettiği bir sektör olmamızı çok dilerdim..
Açık hava Reklam Sektörü Türkiye'de bitti mi?
Reviewed by Safak Aydogan
on
Şubat 19, 2013
Rating: