Reklam Sektöründe Yerli Üretici olmak yürek ister..



Açık hava reklam sektöründe son 10 yılda artan yerli üretici miktarı çok sevindirici olmaktadır.

Böylece ithalat hız kesebilecek ,istihdam artacaktır.

Ancak Reklam sektöründe yer alan bizler Yerli üretici duyunca ilk aklımıza ne gelir?

" Ürünleri daha kaliteli hem ithal ürünlerden ucuza hem de uzun vadeli almalıyız "

Nasıl bir formül değil mi?

Bazı Türkiye 'de üretilen makine ve malzemelerin , Türk kullanıcı Çin malzemelerinden ucuz olması gerektiği gibi ütopik bir yaklaşıma girer.

Bende burada hemen karşılaştırmak isterim:

1-Çinde Üretici SSK ödüyor mu : Cevap HAYIR, ama Türkiye'de ödüyor.

2-Çinli Üretici Elektriğe Türkiye'dekine göre Ne ödüyor: Tam %50 daha az ödüyor.

3-Çinli Enerji Tüketimine göre indirim alıyor mu? Evet, -Türkiye'de de EVET.

4-Çin'deki  3 ortalama işçinin maaşı bizde 1 işçinin (SSKlı dahil) maaşı kadar..

5-Çindeki Mühendis ve Ara Eleman bulma zorluğu yok, Türkiye'de arasan yok...

Şimdi yukaridaki birçok sıkıntıya rağmen Türkiye hayaliyle üretim yapan, iş yaratan, ve ihracat yapan bu Türkiye'deki üreticilere ne yapmak lazım..

YUHH NE KADAR SALAKSINIZ, SİZ DE ÇİN'DEN GETİRİN Mİ DEMEK LAZIM!!!

YOKSA DESTEKLEMEK Mİ LAZIM!!!

Maalesef  Cevap Olumsuz olandan yana..
Reklam Sektöründe Yerli Üretici olmak yürek ister.. Reklam Sektöründe Yerli Üretici olmak yürek ister.. Reviewed by Safak Aydogan on Aralık 26, 2012 Rating: 5
Blogger tarafından desteklenmektedir.