GLOBAL DÜNYA |
hatırlamak bile istemeyiz.
Şu an ise,hala ne olacağını bilmeden umut ile yaşadığımız zaman dilimidir. Hep daha iyiye didiniriz.
Gelecek ise, hep hayallerin olduğu ,hayallerimizin bile ötesinin olacağı zaman dilimidir.
Açık hava reklam sektöründe'de biz Türkler ,hep şu şekilde büyümedik mi , küçük olsun senin olsun...
Bu düşünme tarzı Türkiye'de Birçok Kobi firmanın olmasını sağladı bir dinamizm kattı ülkemize.
Ülkemiz kendine has krizleri bu dinamizm'inde yardımı ile 6 ay varmadan hep aşmayı başardı.
Ancak 2008'de başlayan Dünya Krizi, herşeyi değiştirdi. Finansman yapıları ülkelerin fakirleşti, zengin
görünenler battı, global firmalar battı. (Kodak firması gibi).
Reklam ve dijital baskı sektöründe de bu ayrışma günden güne artıyor.
Eskiden Küçük-Orta ve Büyük yapılı firmalar mevcuttu.
Şimdi 2 seçeneğimiz oluyor , Ya Çok küçüleceksin ya da çok büyüyeceksin..
Peki Tek sahipli veya az ortaklı firmalar eskisi gibi çok büyüyebilir mi ?
Bence bu artık çok az ihtimal. Çünkü şartlar çok farklı.
Artık Biz Türklerin bilmediği, birbirine güvenmediğinden doğru düzgün çoğunlukla beceremediği çoklu
ortaklıklar ile büyüyen Reklam firmaları ancak ciddi anlamda büyüyebilir.
Pazarımızın, büyük tedarikçilerinden bazıları artık ciddi şekilde çok ortaklı ,çok hisseli..
Bu büyüme modelinin tamamen profesyonel bir yapıya ve yıl sonunda kar payı dagıtımına ihtiyaç duyacağı
kesindir.
"Ya İçindesindir bu çemberin ya da dışında yer alacaksın "
Siz Nerede yer almak istiyorsunuz ?
Yazar:
Enver Şafak Aydoğan
Gelecek; Tek kişilik firmalar mı - Çoklu Ortaklıklar da mı?
Reviewed by Safak Aydogan
on
Eylül 12, 2012
Rating: