Dünyanın her yerinde bir tüketim furyası aldı başını gidiyor, bizim
ülkede de 1980lerden sonra başlayan 90lardan sonra coşan
2000lerden sonra ise artık hayat tarzı olan Üretme ama Tüket
mantığı bizlere ticari olarak zor noktalara sokuyor..
Reklam ve Tabela imalatı yapan,Djital baskı veya copy center olan
yerlerde de bu tüketim mantığı işliyor. Hem kendi tüketiyor hem de
bu tüketim ve masrafı destekleyecek Tükettirmek zorundayız.
Sektörümüzde de öne çıkan bu gerçek ,bazı noktalara götürüyor
bizleri..
Firmalarımız Dijital baskı makinesi kapasitesi ve hizmetlerine göre
farklılık göstermektedir. Yani Firmasının günlük üretim kapasitesi
Reel olarak 5000m2 olan firma ile Günlük kapasitesi 300 m2 olan
firma farklı yapılarda olmalı. Günlük kapasite Dijital baskıda Baskı
makinelerinizi 24 saat non-stop durmadan baskı
yaptığında(malzeme tak çıkar hariç) yaptığı üretim zamanıdır.
Burada da Haksız Rekabetler ortaya çıkıyor..
2 Adet Çin Makinesi almış ve Maximum en düşük kalitede devamlı
değil kesintili üretim kapasitesi günlük 750 m2 geçmeyen ,az
masrafı olan firmalar, Büyük kapasiteli ve masrafları çok olan
firmalarla fiyat ve üretim rekabetine giriyor, yada sokuluyor
firmalar tarafından.
Buna örnek verirsek ,Bizim Türkiyedeki Baskı makine üreticileri
(Eurotech-Troy) hiç Hp-Canon ve Epson gibi firmalarla rakip
olabilir mi?
Değişen Dünya'da herkese birbirine rakip ?
Bu Haksız Rekabeti çözümü Daha yeni ve çok makine almaktan
geçmez tek başına.. Yeni ve Pahalı teknolojiye geçerek, Bütçesi
küçük olan firmayı geride bırakabilirsiniz ancak Çin Sayesinde oda
size benzer makine alacaktır.
Sektörde Haksız Rekabet kurulu gibi bir kuruluşta yok...
Burada Haksız Rekabeti alt etmenin bir çok yolu var.Size Kısa
Vadeli Çözümleri anlatayım..
1.Kısa Vadeli Çözüm:
* İlişki Odaklı Pazarlama önem vererek
* Hizmette Innovasyon(Yenilik yaparak)
* Bazı hizmetleri kendi bünyenizden Outsource(yani dış kaynak
kullanarak ) yapmak. Örn: Asma hizmeti için her ildeki Reklam ve
tabelacıları kullanmak, sadece baskıyı sevk etmek oraya araç ve
eleman göndermemek.
* Devamlılık Sağladığın Büyük Firmalardan Referans yazıları
almak.Bunu Rekabet üstünlüğü olarak sunmak,
Orta ve Uzun Vadeli Çözümleri gelecek Bloglarda yazacağım..
Dijital baskı'da Haksız Rekabette Kısa Vadeli çözümler var...
Reviewed by Safak Aydogan
on
Ağustos 08, 2012
Rating: